Stormberg & Sosiale medier

 

Det Stormberg sier at de vil er å dra utnytte av de tilgjengelige sosiale mediene til å skape en toveiskommunikasjon med kundene, som vanlig markedsføring ikke ville klart.
De har skapt mange kanaler hvor man kan komme i kontakt med selskapet, hvor det er rom for både ros og ris, og mulighet til å kommunisere.
Man kan finne Stormberg på Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Vimeo, Slideshare,

For meg virker det som om Stormberg er et moderne selskap, som er tilstedet på nettet og i den digitale verden, men det er ikke kun for å få tilbakemeldinger av sine kunder.
Først om fremst tenker jo selskapet på salg, noe annet ville vært unaturlig. Og det er klart at de booster salget når vi får produkter flashet i ansiktet på nettet. Det er lett å oppfordre kundene til å handle, les bare denne lille historien de forteller; ”En annen kunde lurte på å få noen julegavetips til hele familien, så vi lagde rett og slett en egen nettside til Kunden med tips til alle i familien, og da selvfølgelig linker til alle produktene. Det viser hvor enestående sosiale medier er, når man kan være så personlig med en Kunde i en nettbutikk”.

Nå kan er det ikke sånn at kommunikasjon i sosiale medier alltid er pålitelig, hva vet vi egentlig om dem som skriver? Får de penger av Stormberg for å rose dem, komme med positiv omtale om produktene deres? Og hvor mye av kritikken blir slettet? Dette er vanskelig for oss å si noe om, her må man rett og slett stole på selskapet.

Stormberg bruker også mediene for å stryke merkevaren sin, og dette er noe negative tilbakemeldinger kan være med på, så langt selskapet håndterer tilbakemeldingene.
For eksempel; en kunde skriver på Twitter at de er misfornøyde med boblebuksen, og Stormberg håndterer klagen og retter opp i problemet. For andre forbrukere som ser dette kan det skape en trygghetsfølelse, av at selskapet bryr seg om handelen, og vil rette opp eventuelle feil.

 

Legg igjen en kommentar